ordspråk, citat & kloka ord

tiden

'kommer tid, kommer råd.'
~ okänd författare
.
Jag kan ha väldigt svårt med det där med att invänta tiden. Något händer som man behöver komma över, barnen ska komma ur de värsta tonåren. Någon har dött, eller så har man blivit dumpad. Vissa saker kräver bara tid. Tid och inget annat. Jag kan ha så svårt med det där. Vill att saker ska hända NU.
.
Däremot kan jag lätt vara efterklok och se att det stämde, det där med att om man bara låter tiden gå så får man många svar. Så är det verkligen. Varje gång jag kommer i en situation där jag behöver invänta tiden, så tänker jag att 'ja, men det är ju bara att vänta ett tag då', men sen när det gått några veckor/dagar så börjar jag bli irriterad på tiden. Men det är bara att vänta.
.
Det där är nog det jobbigaste man kan få höra när det är något jobbigt, att det bara är att vänta. Men det är bara att vänta.
.
Må väl!
.
~ ordspråksfreak

reflektioner


lätta ditt hjärta här: