ordspråk, citat & kloka ord

out of focus

'part of you still remains, though it's out of focus'
~ selena gomez, ghost of you
.
Har inte ni också känt det där någon gång? Hur plötsligt en kille som du varit förälskad i eller haft ett förhållande med för flera år sen bara dyker upp i huvudet, du drömmer om honom, tänker på honom då och då, och du har ingen aning om varför.
.
Jag funderar alltid på meningen med allt, och därför blir jag alltid så fundersam när detta händer. Ska jag kontakta honom? Kan det bli något? Tänk om han inte glömt mig? Tänker han på mig?
.
Just i detta citat kanske det mer handlar om att en person som man haft något att göra mer finns där i bakhuvudet, trots att man inte har något med personen att göra mer. Till viss del samma sak som jag skrev ovan, men samtidigt känns det sista mer som att man har haft något förhållande med någon som valt att avsluta det (kille eller tjej) och att man inte kan släppa det helt, men trots allt inte har det i fokus.
.
Många gånger har jag av misstag styrt hela mitt liv efter en viss person, men ibland har jag märkt att det är som i citatet, att jag kommer på mig själv att inte styra efter personen, trots att denne finns där. Bara inte i fokus. Sådant är skönt, när man kan på ett sätt gå vidare i livet trots att en liten bit av det forna finns kvar.
.
Må väl!
.
~ ordspråksfreak

reflektioner


lätta ditt hjärta här: